Czech Point
Pilotní provoz služby Czech POINT byl spuštěn v roce 2007 a od té doby se jeho služby rozšiřují.
Czech POINT (Český Podací Ověřovací a Informační Národní Terminál) je místem výkonu veřejné správy, v jehož rámci obecní a krajské úřady, notáři a další právnické osoby (např. pracoviště České pošty) mohou lidem vydávat výpisy (např. z katastru nemovitostí, z rejstříku trestů, živnostenského rejstříku a dalších), mohou založit datovou schránku, konvertovat dokument či podat podání.
V současné době je Czech POINT dostupný i na obecních úřadech malých obcí – převážně byla tato pracoviště zřízena z dotačních prostředků a někde přestala fungovat po skončení udržitelnosti a na některých obecních úřadech nebyla zřízena vůbec.
V systému Czech POINT pomocí formulářů obec využívá například tyto agendy a formuláře:
-
Agendy ohlašovny – obecní úřad zadává změny trvalého pobytu (po přihlášení občana k TP v obci), změny doručovací adresy, může podat žádost občana o opravy v agendovém systému evidence obyvatel, na základě zákona o evidenci obyvatel č. 133/2000 Sb. může využívat informace z tohoto agendového systému
- Výpis a opis z Rejstříku trestů
- Obchodník rejstřík – výpisy z rejstříků včetně spolkových, nadačních, SVJ apod.
- Ověřovaní listin a podpisů (vidimace a legalizace) – v souvislosti s touto agendou může obecní úřad využívat informace z rejstříku obyvatel, agendového systému evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů
- Autorizované konverze dokumentů – z listinné do elektronické podoby a naopak
- Výpisy ze základních registrů – z registru osob, obyvatel a žádosti o opravu údajů
- Výpisy z katastru nemovitostí, bodového hodnocení řidiče apod.
- Agendy ISDS – založení datové schránky, vydání přístupových údajů, úpravy osob s přístupem apod.
Webové stránky pro úředníky – orgány veřejné moci naleznete zde.
Systém kontaktních míst Czech POINT je rovněž propojen s Portálem veřejné správy a s Portálem občana.
Naposledy aktualizováno 24. 9. 2021